ویکی لیکس//مشاور امنیتی فرانسه: پراکندگی قدرت، عدم اطمینان تصمیم گیران سیاسی ایران و دور زدن وزارت خارجه توسط رهبر


منبع

خلاصه:

طبق یکی از اسناد منتشر شده در ویکی لیکس که از سفارت امریکا در پاریس گزارش شده است، یک مقام فرانسوی و یکی از مشاوران نخست وزیر فرانسه پس از بازدید از ایران گفته اند که مشاور امور خارجه آیت الله خامنه ای سعی در بازکردن یک کانال جدید ارتباط با فرانسه داشته است.

این حرکت ولایتی از دیدگاه نادرست وی در "حرکت سارکوزی به سمت فاصله گرفتن از امریکا" ناشی می شده است. حتی ولایتی معتقد بوده است که فرانسه در شورای امنیت از تحریم های ایران حمایت نخواهد کرد. در این ملاقات ریشیر مشاور نخست وزیر فرانسه بطور شفاف سخنرانی سارکوزی را در جمع سفرای فرانسه برای ولایتی بازگو می کند که "دنیا با یک انتخاب دشوار برای پذیرفتن ایران با بمب اتمی یا بمباران ایران روبروست."

اگر چه امید ولایتی بر باد رفت ولی هنوز بر یک مسیر جدید ارتباط تاکید داشت.

در همین حال مقام فرانسوی دیگر اعلام کرد که فرانسه شدیدا خواستار در جریان بودن از برنامه امریکا برای حمله به ایران است.

فرانک گلت/ژلت مشاور امنیتی فرانسه در گزارش سفر خود به همراه فرانسوس ریشیر – مشاور نخست وزیر- به ایران اظهار داشت که این سفر به درخواست علی اکبر ولایتی مشاور امور خارجه خامنه ای صورت گرفته بوده است. گلت تایید کرد که ولایتی از طریق سفارت فرانسه در واشنگتن خواهان یک کانال جدید و مستقیم ارتباطی بوده است. گلت توضیح می دهد که افکار ولایتی در مقاله ای که او پس از انتخابات فرانسه منتشر شده بود نشان می دهد که او معتقد بوده است که انتخاب سارکوزی فرصت خوبی برای فرانسه است که استفلال خود از امریکا بویژه در مسائل خارجی را بدست بیاورد.گویا ولایتی معتقد بوده است که ژاک شیراک در سیاست خارجی پیرو تام و تمام امریکا بوده است.....

دی عین این فرض دور از ذهن درباره وضعیت فرانسه و انتخابات در این فرانسه برای ارتباط با ایران وارد مذاکره شد و 2 نماینده {ذکر شده در بالا} را بدین منظور به ایران فرستاد. گلت می گوید که ریشیر به ولایتی گقته است که سارکوزی در سخنرانی 29 آگوست خود برای سفرای فرانسه صریحا اعلام کرده است که "دنیا با تصمیم سریعی رو بروست که یا ایران به بمب دست پیدا کند و یا بمباران شود."

ولایتی از روبرو شدن با این مسئله خوشحال نبود ولی نمی خواست بحث را هم کاملا مختومه بداند. در عین حال گیلت برای ریشیر درخواست ولایتی برای یک کانال جداگانه ارتباطاتی {غیر از وزارت خارجه. مترجم} را تشریح کرد. گیلت می گوید که در این ملاقات عباس عراقچی معاون حقوقی و بين المللی وزارت امور خارجه نیز حضور داشته است. بهر حال وقتی از گلت پرسیده شد که آیا این ملاقات ارزش داشت و یا فرانسه چه نوع پیگیری خواهد کرد، از چیزی مطمئن نبود.

گلت معتقد بود که ملاقات ها واقعی ولی نشانگر وضعیت بسیار عجیب و غریب سیستم ایران بود. وی در این ملاقات ها متوجه پراکندگی قدرت در بین هویت های مختلف سیاسی و عدم اطمینان تصمیم گیران سیاسی گردید.

ولایتی در این ملاقاتها صریحا در صدد بوده است که تندروی های احمدی نژاد را آرام تر از آنچه هست نشان بدهد ولی خودش نیز از اینکه راه حل مسالمت آمیز تری ارائه دهد طفره رفته است. بطور کلی به نظر نرسیده است که ایران توانایی رویکرد منعطف تر را در رابطه با فعالیت های هسته ای خود داشته باشد.... در کل فرانسوی ها معتقد بودند ملاقات ها تنها برای تشویق فرانسه برای پشتیبانی نکردن از تحریمهای ایران صورت گرفته است.

ویکی لیکس// سفیر اتریش در ایران: مرضیه وحید دستگردی یکجور عروسک خیمه شب بازی است



در یکی از اسناد ویکی لیکس بر ملاقاتهای سفیر اتریش با مقامات ایرانی از جمله رفسنجانی، خاتمی، مشایی، مرضیه وحید دستگردی و دیده های او پس از انتخابات پرداخته شده است.

سفیر اتریش در مورد ملاقاتی که با مرضیه وحید دستگردی وزیر بهداشت داشته است می گوید که او علاقمند بود تا اولین وزیر زن ایران {بعد از انقلاب. مترجم} را ببیند.

سفیر اتریش مرضیه وحید دستگردی را یک جور عروسک خیمه شب بازی و بدون اعتماد به نفس تشریح می کند در حالی که دارای مدارک دانشگاهی خوبی برای پست وزارت است. او عضوی از خانواده لاریجانی است تا این خاندان علاوه بر پست هایی در مجلس و قوه قضائیه نماینده ای نیز در قوه مجریه داشته باشد. در این ملاقات از امکان همکاری بین بیمارستانهای اتریش، آموزش و روابط نفر به نفر در موضوعات پزشکی بحث شده است.


شیخ محمد حاکم دبی و کلاه پهلوی

به دلایلی برای شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم معروف دبی که باعث پیشرفت انفجاری دبی شد احترام قائلم. انسان هوشمندی هم هستند...اما گذشته از کلاه سیلندری که موقع تورنمنت های سوارکاری در امارات به سرش میذاره و خیلی خیلی با مزه است، این کلاه معمولی روزانه اش که مثل کلاه پهلوی قدیمای ایرانه و یه جوری انگار جزو لباس کارشه خیلی جالبه...به نظر خیلی هم این کلاه پهلوی رو دوست داره

این عکس همین هفته در سایت های اماراتی منتشر شده... مثل اینکه در خاتمه فیلمبرداری فیلم جدید تام کروز در دبی این عکس رو گرفتن... بازم همون کلاه باحال خاکی سر ایشونه

این شما رو یاد کلاه کار نمی اندازه؟؟؟ شایدم برای همین این کلاه رو میذاره که بگه مشغول کار برای شهرشه

با کلاه سیلندری کنار خانم دومشون خواهر ملک عبدالله در یک تورنمنت اسبدوانی در دبی
خداییش اصلا هم بهش نمیاد ها....ولی هر چی قانون خودش رو داره...وقتی مسابقه اسبدوانی با بالاترین استانداردهای اسبدوانی انگلیس برگزار می کنی... باید لباسشم بپوشی دیگه

ویکی لیکس// ژنرال پتریوس در دیدار با فواد سینیوره: " جمعیت شهری و جوانان حامی نظام ایران نیستند"

ژنرال پتریوس در دیدار با فواد سینیوره گفت که بحران ایران پس از 12 ژوئن انتخابات ریاست جمهوری نشان داد شکاف قابل توجهی در سیستم ایران وجود دارد . او گفت : نتیجه اعلام شده انتخابات و پس از آن تظاهرات نشان داد که "مردم شهر نشین" و "نسل جوان" حامی ولی فقیه -آیت الله خامنه ای- نیستند. رک و راست ، این ایالات متحده ترجیح میدهد ایران با مشغول ماندن به برخوردهای پیش آمده برای چند وقت از جاه طلبی های دیگر ، مانند دنبال کردن برنامه هسته ای خود چشم پوشی کند.

هر چند ، خیلی زود است که مشخص شود که آیا بحران کنونی هیچ تاثیر قابل توجهی بر حمایت ایران از حماس، حزب الله ، و یا محدود کردن ایران برای آموزش و حمایت جنگجویان خارجی در عراق ، داشته است یا خیر. سینیوره با این نظر موافق بود که شکاف مسلمی در نظام ایران و نظام بوجود آمده است.

با این حال ، سینیوره درمورد هرگونه اقدام نظامی اسرائیل بر علیه ایران هشدار داد و گفت: " چنین عملی فقط وضعیت منطقه را بدتر می کند."

ژنرال پترائوس در پاسخ اظهار کرد که ایالات متحده تمایلی به استفاده از نیروی خارجی بر علیه ایران ندارد. با این حال ، او مشاهده کرده است که کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد که رهبران این کشورها نگران بودند که کسی به تسلیحات هسته ای ایران حمله کند و در عین حال نگران هم بودند که کسی به این تسلیحات حمله نکند { و ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند. مترجم}.

(پرچم حزب نازی آلمان و پرچم جمهوری اسلامی در ایران (آن عو عو سگان شما نیز بگذرد





در سال 1933 حزب نازی رفته رفته پرچم رسمی با رنگهای تاریخی کشور آلمان را با پرچم نازی تعویض کرد. در آنزمان و تا زمان سقوط حزب نازی پس از جنگ جهانی دوم کسی را جرات آن نبود که در مقابل این تصمیم مقاومت کند. زیرا هر مخالفتی با این پرچم، مخالفت با برتری نژادی آریایی ها، عظمت مردم آلمان و طرفداری از یهودیان شناخته میشد. حتی قبول این پرچم با فشار بی امان نازی ها در آلمان یکشبه صورت نگرفت و تا سال 1935 حکومت نازی در آلمان شهامت این را نداشت تا این پرچم را بدون پرچم کهن برافراشته کند و پرچم نازی در کنار آن پرچم برافراشته میشد. و با به قدرت رسیدن کامل هیتلر پرچم کهن آلمان به سرعت حذف شد. اما این پرچم تاریخی پس از دوران سیاه هیتلری دوباره پرچم رسمی مردم آلمان شد تا دیکتاتورهای دنیا بدانند که تاریخ یک کشور را نمی توان یک شبه ویران کرد و یا یک شبه ساخت.



رژیم جمهوری اسلامی در ایران نیز در سالهای 1357 و 58 نشان رسمی شیر و خورشید را با نشانی که هیچ تاریخی در ایران نداشت و نمایانگر هویت ایرانی نبود تغییر داد. نگرانی برای وجود این نشان بی هویت بیهوده است. روزی گذر این رژیم نیز به دادگاه تاریخ خواهد افتاد و در آن تاریخ مردم خاموش ایران خواهند گفت که چگونه این ننگ را از تارک پرچم کشور خود پاک خواهند کرد و به اصل پاک خویش باز خواهند گشت.