ویکی لیکس// ژنرال پتریوس در دیدار با فواد سینیوره: " جمعیت شهری و جوانان حامی نظام ایران نیستند"

ژنرال پتریوس در دیدار با فواد سینیوره گفت که بحران ایران پس از 12 ژوئن انتخابات ریاست جمهوری نشان داد شکاف قابل توجهی در سیستم ایران وجود دارد . او گفت : نتیجه اعلام شده انتخابات و پس از آن تظاهرات نشان داد که "مردم شهر نشین" و "نسل جوان" حامی ولی فقیه -آیت الله خامنه ای- نیستند. رک و راست ، این ایالات متحده ترجیح میدهد ایران با مشغول ماندن به برخوردهای پیش آمده برای چند وقت از جاه طلبی های دیگر ، مانند دنبال کردن برنامه هسته ای خود چشم پوشی کند.

هر چند ، خیلی زود است که مشخص شود که آیا بحران کنونی هیچ تاثیر قابل توجهی بر حمایت ایران از حماس، حزب الله ، و یا محدود کردن ایران برای آموزش و حمایت جنگجویان خارجی در عراق ، داشته است یا خیر. سینیوره با این نظر موافق بود که شکاف مسلمی در نظام ایران و نظام بوجود آمده است.

با این حال ، سینیوره درمورد هرگونه اقدام نظامی اسرائیل بر علیه ایران هشدار داد و گفت: " چنین عملی فقط وضعیت منطقه را بدتر می کند."

ژنرال پترائوس در پاسخ اظهار کرد که ایالات متحده تمایلی به استفاده از نیروی خارجی بر علیه ایران ندارد. با این حال ، او مشاهده کرده است که کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد که رهبران این کشورها نگران بودند که کسی به تسلیحات هسته ای ایران حمله کند و در عین حال نگران هم بودند که کسی به این تسلیحات حمله نکند { و ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند. مترجم}.

1 comment:

mehrdadsa said...

mehrdadsa55@yahoo.com
my web:
www.persiansatnews3.blogspot.com/
be davat name niaz daram
jahate ozv shodan dar
balatarin