ذوالفقار، شمشیری که از هالیوود آمد


همیشه ابلهانه ترین شکل چیزها در نزد مردم مسلمان و بویژه شیعیان مقدس می شود ویکی از این چیزها شمشیر قوس دار و دو لبه ذوالفقار است که شکل و ترکیب آن نه با تاریخ می خواند و نه با کارکرد آن در جنگها. و ابلهانه ترین این شیعیان در همین ایران خودمان هستند که با چنین تخیلی، یکی مجسمه میسازد، یکی نقاشی اش را میکشد، یکی فرشش را میبافد، یکی برای لبه هایش شهر می گوید و یک ابله دیگر کروات اسلامی میسازد.

از روزی که مصطفی عقاد برای جذابیت بخشیدن به فیلم هالیودی خود ذوالفقار را به شکل 2 لبه تصویر کرد سی و چند سال می گذرد و این تصویر تخیلی احمقانه روز به روز در فیلمها، و نقاشی ها و داستان سرایی های اسلامی تکرار می شود.

غلاف:

غلاف شمشیرهای جنگی که از خطر آنها در موقع راه رفتن و سواری می کاهد یکی از مهمترین بخش ها ی شمشیر است. در این بین یکی از خود نمی پرسد که چنین شمشیری با سر بسیار پهن ( بواسطه 2 لبه) و دسته آنچنان نازک، چگونه غلافی داشته است. چون اگر غلاف برای سر پهن ساخته شده باشد، قطعا برای انتهای نازک گشاد است و در موقع راه رفتن و سواری لق خواهد زد و اگر برای انتهای نازک ساخته شده باشد؛ سر پهن آن در غلاف جا نخواهد شد.

کارکرد:

در همین حال کسی از خود نمی پرسد (البته انسان مذهبی چه چیزی را می پرسد که این را بپرسد) که کارکرد چنین شمشیر علمی- تخیلی ای چه خواهد بود و چه برجستگی ای نسبت به دیگر شمشیرها دارد. چون علاوه بر سنگینی بیهوده، بهر حال در هر ضربه بیش از یکی از 2 لبه با جسم یا طرف مقابل برخورد نخواهد کرد...و اگر شمشیر به قصد شکم حریف از روبرو حرکت داده شود به مراتب سرعت ورودش به بدن کند تر از شمشیری یک لبه با یک نوک تیز خواهد بود.

تاریخ:

شمشیر ذوالفقار را عربها نساختند و آنگونه که در فیلم هالیودی پیامبر به نمایش در آمد برای علی بن ابیطالب ساخته نشد. این شمشیر تحفه یکی از غارتهای قبایل قریش از تاجران ایرانی یا رومی بوده است. شمشیر ذوالفقار شمشیری بود که علی بن ابیطالب در جنگ بدر پس از کشتن صاحبش لمنبّه بن الحجاج السهمي القرشي آنرا به غنیمت گرفت و به همین دلیل پیامبر اسلام آنرا به خود وی بخشید.

نامگذاری:

نام این شمشیر از آنجا آمد که وقتی شمشیر را بعد از به غنیمت گرفتن به پیامبر اسلام نشان دادند او با اشاره به شیار میانه آن گفت "للحُفرة فُقرة" یعنی حفره مهره یا حفره فقرات بدن، و از همین رو این شمشیر ذوالفقار نام گرفت.

ابلهانه ترین ترجمه از کلمه "ذوالفقار" این است که آنرا "2 لبه" ترجمه کنید. فقر یعنی مهره های میانه کمر، مثل همین ستون فقرات که خودمان می گوییم. پس اگر به شکل ساده هم بخواهیم این کلمه را ترجمه کنیم، ذوالفقار باید به معنی " دارنده مهرهای کمر" ترجمه شود.

اما وجه تسمیه ذوالفقار چیست. تاریخ دانان و مورخان عرب معتقدند که این شمشیر بر خلاف شمشیرهای معمولی که خود عربها می شاختند و کفه رو و زیر آن صاف بوده، شیار گودی در وسط خود داشته است. شیار مربوطه همین کار شیار چاقوهای دستی فعلی یعنی سرعت در ورود به بدن و .... را انجام میداده است. از آنجایی که شمشیر و شتر و نخل احترام خاصی در نزد اعراب جاهلی داشتند، شیار میانه ذوالفقار به ستون فقرات انسان و در حقیقت شمشیر تشبیه شده است. و عده ای نیز معتقدند که این شیار در اغلب شمشیرها وجود داشته، اما ذوالفقار دارای بیش از 1 شیار در وسط یعنی 2 یا 3 شیار بوده است.

. روایتی از امام صادق وجود دارد که می گوید "شیاری همچون ستون فقرات آدم در کفه آن وجود داشت و به همین دلیل آن را ذوالفقار نام نهادند."

بهرحال امروزه این شمشیر بر خلاف دروغگویی های علمای کثیف شیعه و سکوت آنها در برابر فریب احساس مردم در عربستان سعودی وجود دارد. و عربها این شمشیر را نمی پرستند، زیرا معتقدند که این یک شمشیر کاملا معمولی بوده است و عزت آن برای این است که در اصل متعلق به پیامبر اسلام بوده است و هیچ شرف دیگری ندارد.

بعدها علمای دروغگو و دروغساز شیعه حدیثها آوردند که این شمشیر از آسمان آمده بوده و جنس آن از نقره بوده است، و خریتشان اجازه نمی داده که از خود بپرسند جنس نقره در نبرد آهن و فولاد چه استحکامی میتواند داشته باشد.

مراجع دروغساز شیعه

سئوال اینجاست که چرا مراجع و تاریخدانان شیعه تصویر عجیب الخلقه ذوالفقار را در ذهن مردم اصلاح نمی کنند... و جواب اینجاست که اگر مشتری شما دیوانه ای باشد که جنس شما را به هزار برابر قیمت می خرد، آیا او را اصلاح می کنید که جنس شما تقلبی است؟؟



8 comments:

Anonymous said...

Albate on Sheikhhaye kasife sonni ham kam khorafe varede din nakardand.

Anonymous said...

hagh ba shomast dooste nashenas.... onha ham hamintoorand

Anonymous said...

من کاری به اعتقادات شیعه و سنی ندارم
ولی از نظر فیزیکی امکان داره که یه شمشیر چاک دار ساخت که نه بالاش باریکتر باشه که لق بزنه نه پایینش
یه مستطیل در نظر بگیر که یه سرش قراره دسته بشه و یه سرشم قراره بشه نوک شمشیر، حالا از قسمت نوک بدون اینکه تو پهنای مستطیل تغییری ایجاد بشه یه مثلث در بیاریم که یه شمشیر دوتیغه ایجاد بشه، به نظرت نمیشه؟

Anonymous said...

بعد این شمشیر فیزیکی که فرمودید چجوری رفته تو غلافی که قاعدتا باید تهش بخاطر سر بزرگ شمشیر بزرگ باشه....؟؟؟ و بعد که وارد شد البته در قسمت دسته لق خواهد زد.

Anonymous said...

دوست عزيز
فرض كن يه مستطيل 80 سانتي وبه عرض حدودا 8 سانت داشته باشيم
بدون اينكه اونو تبديل به ذوزنقه كنيم از يك سمت اين مستطيل يه مثلث متساوي الساقين كه دو راس قاعده مثلث منطبق بر دو راس مستطيل باشه و ارتفاع مثلث هم حدودا 20 سانت باشه خارج ميكنيم در اين حالت يه تيغه شمشيري داريم كه فاصله دو نوك دو تيغه با سمت ديگر كه دسته است مساويه
چنين چيزي امكان نداره ساخته بشه؟

Unknown said...

اگه کارآیی داشت و بدرد میخورد چرا بیشتر نساختن؟؟

Unknown said...

رفیق این عکسی که گذاشتی ذوالفقار نیست ذوالوشاح هستش و ماله عمره نه حضرت علی.از اون گذشته این ذات شمشیر نیست که اونو مشهور کرده بلکه این توانایی و مهارت شمشیر زنشه که باعث شده اون به عنوان مهم ترین شمشیر اسلام به شمار بیاد.از همه اینها هم بگذریم چندین روایت وجود داره برای یک موضوعی مثل این و نمیشه اینقدر راحت یکی رو رد کنی و یکی رو تایید.مصطفی عقاد هم کارگردانیه که برای فیلم عمر مختار که در یک سکانس چهره موسولینی رو به نمایش در می آره به عنوان گریمور از آرایشگر خود موسولینی استفاده کرده.به نظرت یک همچنین کسی میاد یک چیز بی اساس و بی مدرک رو در فیلمش وارد کنه؟

Anonymous said...

خب تابلوئه که اصلا این مقاله قابل بحث نیست. یک: بخاطر اینکه در مدح سنی و تحقیر شیعیان و مذهبیان نوشته شده. دو: هییییییچ منبعی برای چرت و پرتهاش نگفته فقط و فقط مخالفت کرده و از خودش محاسبات فیزیکی کرده! اگه شما دشمن اسدالله نبودی امکان نداشت انقدر چرت بگی. دوستان بالا جوابتو دادن ولی اینم اضافه کنم که تو خودت وقتی کسیو دوست داشته باشی آیا لباسش، اشئاش یا هرچیزی مربوط به اون برات عزیز نمیشه؟ مخصوصا اگه از دنیا رفته باشه... خب طبعا این شمشیر که از بهترین مخلوقات خدا به جا مونده مقدسه و توی نوعی هرکارم کنی نمیتونی ذره ای اعتقاد درست کسیو خدشه دار کنی به بهانه سیاست و سیاستمداران بی دین در لباس شیعه!