ناصر حجازی و ریچارد گر



ناصر خان و "ریچارد گر" هر دو در سال 1949 به دنیا آمدند، البته ناصرخان 3 ماه از ریچارد کوچکتر بود. شباهت ناصر خان و "ریچارد گر" بازیگر قدرتمند و دوست داشتنی امریکایی همیشه برای من جالب بوده است. هر بار که حجازی را در بیست - سی سال اخیر دیده ام، با خودم گفته ام که ناصر خان اگر در کار فیلم و سینما و بازیگری می رفت، شاید موفق تر بود. شک نداشتم که می شد "ریچارد گر" ایران. و اینکه همیشه این در ذهنم بود که این حجازی ما یک سر و گردن هم از ریچارد آنها بهتر است. از طرف دیگر همیشه فکر می کردم که "ریچارد گر" اگر دروازه بان می شد، حتما یکی میشد شکل ناصرخان ما. می شدند دروازه بان های دوقلو در این سو آنسوی دنیا.

همیشه هم فکر می کردم که بعد از صد و بیست سال که ناصرخان از بین ما برود ، باید یک فیلم بسازند و نقش ناصر خان را به "ریچارد گر"بدهند، اگر "ریچارد" زنده بود. یا اگر "ریچارد گر" از دنیا رفت، باید نقش او را در فیلم زندگینامه اش به ناصرخان بدهند و ناصرخان را مجبور به بازی در فیلم زندگینامه او کنند.

امروز ناصرخان حرف هایش را زده است، دردهای خود و مردمش را کشیده است، سرودهای وطنش را هزاران بار در زمین سبز خوانده است، کفشها را آویخته و بار سفر بسته است.

هنوز فکر می کنم درباره فیلم زندگی ناصرخان. ....و هنوز هم تنها "ریچارد گر" را می بینم برای نقش ناصرخان.



به یاد ناصرخان حجازی

غروب سوم خرداد ماه

ساری

3 comments:

Anonymous said...

ریچارد گیر و ناصر حجازی بسیار شبیهن. من هم با سرچ گوگل این شباهت از روی کنجکاوی به صفحه شما رسیدم. اما ناصر حجازی فیزیوگنومی شیک تر و درست تری داره در حالیکه ریچارد گیر جذابتره چون شیطنتی مثل چهره یوسفتیموری و یا جولین آسانژ به چهره زیبای ناصر حجازی عزیز اضافه شده. هر دوشون عاشق خدا عاشق نور هستن. ناصر حجازی زنده ست. "ما خوابیم وقتی بمیریم بیدار میشیم
مرسی از وبلاک شما و متن زیبا"

Anonymous said...

...دو مخلوق بسیار نازنین خدا. هر وقت به چهره ریچارد گیر نگاه میکنم دلم برای دوباره بودن کنار خدا تنگ میشه

Anonymous said...

William Assange Yousef Teimouri Richard Gere Naser Hejazi Julian Asange