خبرگزاری از جنس توهم

خبرگزاری فارس خبر داد:

توسل امریکا به ریگی برای حمله به ایران از پایگاهی در ناکجاآباد!!!

خبرگزاری فارس خبر داد:

توسل امریکا به ریگی برای حمله به ایران از پایگاهی در ناکجاآباد!!!

گویا به همین زودی یعنی 2 روزه یا به روایتی دیگر به همین دیری یعنی 9 روزه، عبدالمالک ریگی به همه چیز اعتراف کرده و حتی طبق خبرهای رسیده فیلم های اعترافات او نیز آماده پخش است.

به گفته خبرگزاری فارس شعبه زندان وزارت اطلاعات بخش سلول عبدالمالک ریگی (اگر آنجا نبود که نمی توانست انقدر سریع خبر بیاورد)، ریگی در اين اعترافات گفته است كه در ديدار با عوامل سازمان جاسوسي سيا در دوبي به وي قول حمايت همه جانبه و در اختيار گذاردن پايگاهي با تسليحات نظامي در نزديك منطقه داده شده بود!! (نخندید، هنوز تموم نشده). ريگي همچنین گفته است که اين پايگاه قرار بود در "مناس" در نزديكي بيشكك واقع در ازبكستان برپا شود.

البته اگر من جای وزارت اطلاعات بودم نمی گذاشتم من را سرکار بگذارند. چون قرقیزستان اصلا با ایران مرز مشترک که سهل است، مرز غیر مشترک هم ندارد که بدرد کارهای نظامی و چریکی بخورد مگر اینکه ریگی اعتراف کند که امریکایی ها می خواسته اند به او 3-4 پایگاه هوایی و نظامی و بمب افکن و بمب اتم و ... هم بدهند. دیگر اینکه هم اینکه ازبکستان هم چنین مرزی با ایران ندارد و اگر کسی بخواهد از قرقیزستان و ازبکستان در ایران عملیات نظامی انجام دهد باید دوباره از تاجیکستان و افغانستان و یا ترکمنستان عبور کند.

حالا از همه اینها هم که بگذریم، این منطقه مناس در شمال قرقیزستان باید باشد و حتی نزدیک ازبکستان هم نیست. وانگهی، مگر قبلا اعلام نشد که ریگی از قرقیزستان به دبی می رفته است، این ازبکستان از کجا آمد.

همچنین به گفته خبرنگار در بند فارس ريگي اعتراف كرده که عوامل آمريكايي به وي گفته اند سران سيا در نظر دارند از تمامي سازمان هاي مخالف با ايران البته نه از هر سازماني حمايت كنند. وي گفت منظور آمريكا سازمان هايي بود كه توانايي به چالش كشيدن ايران را داشته باشند، چرا كه حمله نظامي آمريكا به ايران دشوار است. همین مسئله نشان می دهد که حمله به ایران برای امریکا (کشوری که دور تا دور ایران پایگاه نظامی دارد و ناوهایش در خلیج فارس می چرخند و 2 کشور از همسایگان ایران کاملا در دست آن هستند) انقدر مشکل است که به عبدالمالک ریگی متوسل شده است.

حالا خوب است مردم ایران به انشاهای کلاس اولی این خبرگزاری و وزارت اطلاعات عادت دارد، مگر نه هیج استبعادی نداشت ملت با خواندن اینها از خنده منفجر نشوند.

No comments: